utorok 12. februára 2013

Vegetariánstvo



Huráááá...konečne mám po skúškovom. :) To bol ten dôvod, prečo som tak dlho nepísala,
snažila som sa kúsok učiť, robiť si práce... Občas nevyšlo, však poznáte "najlepšieho
kamaráta človeka" - prokrastináciu. :) Ale už je to za mnou a teraz mám čas na ten
sľubovaný článok. :)

Ako ste už z názvu asi zistili, ide o článok o vegetariánstve. Nejdem nikoho ním na nič
presviedčať, to je zakaždým na vnútornom presvedčení človeka samotného. Idem sem
len napísať, prečo som sa aj ja rozhodla - aspoň na taký dlhý čas, aký vydržím - stať
znova vegetariánkou.

Keď som bola malá, tak som bola vegetariánka. Mnohí si možno povedia, že to nie je
správne a že malé deti musia jesť mäso, lebo inak budú nezdravé, nevyrastú, zomrú,
alebo niečo. :) No, žijem. :D A kým som nejedla mäso, tak som ani chorá nebola,
takže asi tak k tomu zdraviu. :) Meriam 169, možno s mäsom by som merala 170,
ale centimeter oželiem rada. :)

Nedávno som si na toto obdobie svojho života spomínala a rozhodla som sa k tomu
vrátiť. V poslednej dobe som sa snažila jesť veľa mäsa v presvedčení, že je to
pre moje zdravie a postavu to naj, ale mäso mi nechutí. Mrzí ma, že kvôli mne
musel obsah môjho taniera zomrieť a keď si predstavím, že mám na tanieri mŕtvolu,
nejako ma to nerajcuje. :) Často ma, asi aj kvôli týmto psychickým dôvodom po
konzumácií jedla bolelo brucho. Tak som si povedala, že čo, za pokus nič nedám.
Kebyže aj nevydržím dlho, aspoň vyskúšam snáď nejaké nové recepty, zjem viac
zeleniny, ovocia. To neuškodí. :) Jedna zo spomienok bola na to, že keď som vtedy
bola vegetariánka, tak mi ani neprišlo ako dobrý nápad jesť zvieratká. Môj detský,
čistý a nevinný mozog bol proste asi presvedčený, že "Zvieratká su predsa na
hranie a kamarátenie, nie na jedenie." :)

Už je to skoro mesiac, čo mäso nejem. A je mi super. :) Jem fakt viac zeleniny,
varím si proso, pohánku, kus-kus, občas samozrejme aj niečo nezdravé,... :)
Minule ma volal priatel na kebab, ale mali aj falafel, čo je podľa mňa aj o dosť
chutnejšia alternatíva. Je mi super. :)

Viem, že toto nie je moc exaktný článok, nič vás nenaučí, ani tak, ale aspoň vám
priblíži dôvody, prečo sa napríklad môže niekto stať vegetariánom. :) Pokiaľ sú
niektoré z vás vegetariánky, budem moc rada, keby ste mi napísali, čo k tomu
viedlo vás. :)

Dúfam, že ak by som si to niekedy plánovala rozmyslieť, tento článok o mojej
vlastnej motivácií, ma vráti na túto bezmäsitú koľaj, lebo je mi fakt super! :)


4 komentáre:

  1. Kedysi som i ja mala také vlastné obdobie vegetariánstva. Trvalo to pár rokov. Už len pohľad na mäso a bolo mi zle. A chuťovo? Hm. Vôbec mi to nechutilo. Pamätám si, ako opatrne som prežúvala každé sústo čakajúc, kedy narazím na nejakú "prekážku" - mästné a tak. Doslova som sa doma musela nútiť jesť ho.
    Keď som bola o čosi staršia, rodičia už prestali mať kontrolu nad tým, či ho jem, alebo nie. Tak som s tým sekla úplne.
    Až kým som nezačala chudnúť. Vtedy si strava mäso vyžadovala a tak som ho nasilu jedla. Nemusím ani vravieť, ako veľmi mi nechutilo a ako sa mi do toho nechcelo.
    Pred 2 mesiacmi som však šla na tréning s trénerkou a tá mi hovorila, že mäso sa proste musí stať nevyhnutnou záležitosťou v mojom jedálničku. Veľmi ma to nepotešilo, ale čo už. A teraz? Proste si bez mäsa neviem predstaviť týždeň. Mám ho skoro nonstop. Nie preto, že musím, že ma k tomu niekto núti alebo tak.. ale preto, že mi proste začalo chutiť natoľko, že sa ho prosto neviem nabažiť. Doma sa zo mňa smejú, pretože som bola najväčší odporca mäsa a teraz by som ho jedla na kilá.
    Samozrejme, teraz si ho upravujem sama, takže viem presne, či si vkladám do úst a presne to ma upokojuje. Keď mi ho robili doma, nevedela som, akú úpravu mäso podstúpilo. To bol asi dôvod, prečo som ho nechcela ani cítiť. :-)

    OdpovedaťOdstrániť
  2. gratuluju k pozkouškovému :) a je fajn, že jsi našla styl, který ti vyhovuje! :) já zůstanu u masa:D ikdyž některé vegetariánské recepty zkouším a chci jich ještě plno zkusit!
    falafel jsem ještě nechutnala..

    OdpovedaťOdstrániť
  3. já asi před rokem a půl přešla na veganství..od mala mi moc nechutnalo vepřové ani hovězí a co jsem nesnášela byly ryby..kuřecí jsem ráda měla..ale v pubertě jsem si začala všímat, že s okolím je něco špatně..to jak se chováme ke zvířatům a prostě jsem se rozhodla pro vegetariánství..to ale během dvou měsíců přešlo ve veganství..neříkám, že takhle budu žít navždy..nevím, jestli se jednou nevzbudím a prostě nepřejdu k vegetariánství..maso už ale asi nikdy jíst nebudu..snad jen pokud by to bylo nevyhnutelné ze zdravotního hlediska..ale jak píšeš ty, a jak to vím od 20ti letého kamaráda, který je od malička vegetarián a nikdy maso neměl, zdraví nebezpečné to vůbec není..právě naopak..vím že hodně čechů má takovou tu klobásovitou povahu a bez fláku masa nebo zabijačkové jitrnice si svůj den nedokáží představit..ale existuje mnoho inteligentních lidí, kteří jí maso jen ze zvyku..doufám, že si lidé uvědomí, že maso a i jeho produkce vede tento svět do záhuby..nejsem nějaký hipík nebo tak něco, ale tahle problematika mě zajímá a divím se, jak můžou být někteří lidé takhle neinformovaní..

    OdpovedaťOdstrániť
  4. :D skúšala som to :D ale nevydržala som to :) prajem veľa šťatia :) Pozývam ťa na moju giveaway :)BellesFleurs

    OdpovedaťOdstrániť